10 MA-A
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
10 MA-A

BAĞCILAR TEKNİK LİSESİ ( MOTORLU ARAÇLAR TEKNOLOJİSİ)
 
AnasayfaAnasayfa  GaleriGaleri  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 --Bakımlar--

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
hayrullah
Admin (Muro)
Admin (Muro)
hayrullah


Mesaj Sayısı : 79
Kayıt tarihi : 18/01/08

--Bakımlar-- Empty
MesajKonu: --Bakımlar--   --Bakımlar-- EmptyPaz Ocak 20, 2008 11:01 pm

Günlük bakımda motorun yağına, suyuna, fren hidroliğine, yakıtına, lastik hava basınçlarına, ışık ve ikaz sistemlerine bakılır.

Haftalık bakımda vantilatör kayışı gerginliği, akü bakımı yapılır.

Akü bakımı yaparken akü dış yüzeylerinin ve kutup başlarındaki oksitlerin sodalı su ve sıcak su ile temizlenmesine, plakaların 1 cm üzerine kadar saf su ilave edilmesine, eleman kapak deliklerinin açık tutulmasına, kışın akü donmasın diye akü tam şarj ettirilir, dijital göstergeli araçta asla akü takviyesi yapılmaz.

Akü kendiliğinden boşanıyorsa akünün üst kısmında pislik birikmiştir.

Kısa devreden dolayı yangın olursa akü kutup başları çıkarılır.

Akü 2 kutp başı arasında her iki kutup başına değen bir madeni parça konsa akü kısa devre olup patlar.

Yağlı tip hava filtresinin bakımı yapılırken sökülen parçalar gaz yağı ile temizlenir.

Yeni bir araçta 0-2000 km arası ilk kullanım süresine rodaj denir. Rodaj süresi çalışan parçaların birbiriyle alışma süresidir. Rodaj süresince aşırı sürat yapılmaz, ani duruş kalkış yapılmaz, motor tam güç konumunda çalıştırılmaz, uzun süre sabit hızda gidilmez.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://10ma-a.yetkin-forum.com
 
--Bakımlar--
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
10 MA-A :: 10 MA-A Teknik Bilgiler :: Teknik Bilgiler-
Buraya geçin: